Content Marketing

Innhold som konverterer kunder og skaper langsiktig lojalitet

Vi fokuserer på alle berøringspunkter i kundereisen og støtter det med riktig innhold, i riktig kontekst. Det øker CLV, forbedrer ROI og holder virksomheten din relevant i hvilken som helst bransje. Utsiden er push-kommunikasjon, innsiden er inspirerende relasjoner.

  • Mer trafikk, flere potensielle kunder og høyere konverteringsfrekvenser ved hjelp av data.
  • Vinn over komplekse kundereiser, høyere forventninger og flere konkurrenter.
  • Ingen siloer, full gjennomsiktighet, høyere relevans, mindre støy og større avkastning.
Content Marketing

Forbrukere ønsker relevant innhold, ikke reklame

Forbrukerne oversvømmes hver dag med reklamebudskap, og konkurransen om deres oppmerksomhet foregår på tvers av selskaper og bransjer. I dag er forbrukerne stadig mer immun mot uinteressant markedsføring, noe som stiller nye krav til content marketing.

Dagens forbruker er kritisk til annonsering. 71% av alle forbrukere ser annonsering negativt med meldinger som er tydelig preget av markedsføring og som har lav relevans. Spesielt yngre mennesker (både generasjon y og z) er kritiske til annonsering. I følge McCarthy Group stoler ikke opptil 84% på annonser.

Hos Seo Partner jobber vi med datadrevet innholdsmarkedsføring som skaper trafikk som fører til økt konverteringsfrekvens. Vi jobber med content som gir verdi til kundene gjennom relevant innhold de møter til rett tid og i riktig sammenheng.

Content Marketing krever derfor skarpt fokus på hvem kundene er demografisk og psykografisk, hva de krever, er interessert i og hvordan de bruker innhold. Deres digitale oppførsel i valg og bruk av digitale plattformer er også avgjørende for hvilket innhold vi anbefaler å prioritere en produksjon av.

Tilstedeværelsen på nett med riktig innhold er derfor avgjørende for å lede trafikk til nettstedet ditt og skape varme leads tidlig i kjøpsprosessen. Hos SEO Partner har vi et team av innholdsspesialister som, ved hjelp av andre digitale markedsføringsdisipliner som SEO, reklame og digitale strateger etc., hver dag rådgiver selskaper i verdiskapende innholdsmarkedsføring.

Fordelen med en datadrevet innholdsmarkedsføringsstrategi er ikke bare økt trafikk til nettstedet ditt og flere konverteringer. Innholdsmarkedsføring er også en langsiktig investering som gir lojale kunder som konverterer høyere avkastning.

Du kan lese mer om hvordan vi jobber med data og hva vi kaller en etterspørselsanalyse i en integrert SEO og innholdsmarkedsføringsstrategi her. Vi hjelper deg gjerne med å komme i gang med effektiv innholdsmarkedsføring, som vi garanterer skaper mer forretning.

Forbrukere ønsker relevant innhold, ikke reklame
Unikt, verdiskapende og relevant innhold

Unikt, verdiskapende og relevant innhold

Dagens forbruker er en digital ekspert som ikke lenger lytter til bedriftens push-kommunikasjon eller ønsker å la dem bestemme over livet sitt. Med datadrevet content marketing, inspirerende innhold og innhold som tilfredsstiller forbrukernes behov, tiltrekkes forbrukerne av.

Når vi hos SEO Partner jobber med content marketing, fokuserer vi på å utdanne kundenes innhold ved å støtte dem med relevant og unikt innhold. For at dette skal lykkes dykker vi dypt ned i målgruppens behov, ønsker og atferd som vi samler inn fra flere datapunkter.

Vi avdekker markedets etterspørsel ved hjelp av en grundig AI-basert markedsanalyse. Fra dette får vi data om ulike søkeord, inkludert produktsøk og emner som målgruppen har gjennomført og som er relatert til selskapets produkt eller tjeneste. I datasettet blir søkevolumet og konkurransen også avklart.

I tillegg til kommersielle nøkkelord identifiserer vi spørsmål, ønsker, utfordringer og forventninger som kundene dine har til produktet ditt. Kunnskap om målgruppen din og deres interesser skaper derfor et grunnlag for utvikling og gjennomføring av innhold.

Forbrukerne må påvirkes mer enn en gang for at de skal kunne konvertere. I content marketing er en gylden regel at innholdet må levere verdi til brukeren minst tre ganger før kommunikasjonen blir mer salgsorientert. Dette stiller krav til innholdets omfang og i det en innholdsproduksjon.

Vi hjelper kundene våre med å blant annet lage innhold i følgende fagområder:

Opptil 92% av alle forbrukere med mobile enheter konsumerer videoinnhold. Videoinnhold er en god og effektiv måte å skape bevissthet og engasjere publikum, og blir ofte prioritert høyere enn annet innhold.

Du er ekspert på ditt felt, og det må ikke bare brukes i kommunikasjon, men også brukes proaktivt. Et godt blogginnlegg gir interessant og relevant kunnskap til forbrukeren. Innholdet kan enten være bevisst søkt av forbrukeren for å finne svar på spørsmål, eller det kan ha løst en ubevisst blokade som har forhindret en kjøpsbeslutning.

Del din ekspertkunnskap ved å lage godt utformet og vakkert presentert innhold som omhandler et fagområde, en bransje eller et interessefelt. E-bøker er vanligvis effektive for å generere potensielle kunder ved å la kundene dine laste ned et eksempel via e-post.

Kundene dine foretrekker enkelt og tydelig innhold, og i mange tilfeller vil det være ideelt å fortelle om komplekse eller kunnskapsintensive temaer på en visuelt enkel måte ved hjelp av infografikk.

Sosiale medier er uunngåelig når det gjelder å bygge et forhold til kundene dine. Nordmenn bruker i gjennomsnitt 3,5 timer om dagen på sosiale medier, og her har du gode sjanser til å tiltrekke kundenes oppmerksomhet og skape relasjoner gjennom regelmessig spennende og engasjerende innhold. Les mer om hvordan vi kan bidra til å utvikle og utføre en effektiv innsats på sosiale medier.

Anbefalinger fra glade og fornøyde kunder er avgjørende i kjøpsbeslutningen. Skap troverdighet ved å la potensielle kunder lese om ros du har mottatt fra andre.

Vi hjelper deg med å lykkes med e-postmarkedsføring, slik at du følger opp dine leads med relasjonsbyggende innhold fra start til slutt.

Googles søkealgoritmer prioriterer engasjerende og informativt innhold. Hvis du regelmessig gir innhold av god kvalitet på nettstedet og bloggen, vil Google evaluere nettstedet som et verdiskapende svar på kundens spørsmål. Det vil styrke din SEO og øke sjansene for en god rangering når kunden søker kunnskap om produktet ditt. Les mer om hvordan vi hjelper kundene våre med søkemotoroptimalisering her.

Verdien av en kunde påvirker ROI

En vellykket strategi for innholdsmarkedsføring kommer fra inngående kunnskap om kundereisen. Spesielt i B2B-sammenhenger eller salg av komplekse produkter eller tjenester er et sterkt fokus på å følge kunder nøkkelen til å skape langsiktige relasjoner.

Vi jobber alltid med Customer Lifetime Value (CLV) når vi beregner ROI på innholdsmarkedsføring. Det er et ofte oversett element, men likevel er det avgjørende i et målrettet innholdsmarkedsføringsarbeid. Customer Lifetime Value handler om å kjenne kundenes totale verdi i løpet av tiden de er kunder i virksomheten din. Hvis du bruker CLV aktivt i forbindelse med budsjettering, vil du vite verdien av en ny kunde og dermed også prisen du skal betale for å skaffe deg nye kunder.

Verdien til en kunde påvirker ROI
Analyser din

nettside gratis

    VÅR

    PROSESS

    Slik er prosessen vår på oppdrag
    av SEO-optimalisering.

    01
    Research/Analyse
    02
    Idéer/Oversikt
    03
    Optimalisering
    04
    Mål truffet
    NYESTE

    INNLEGG

    SEO Partner sin blogg er full av gode
    tips og nyheter rundt SEO og mer.